Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Η τηλεόραση «θύμα» της οικονομικής κρίσης

Άλλο ένα «θύμα» της οικονομικής κρίσης είναι η τηλεόραση αφού παρατηρείται μεγάλη «φτώχεια» στο φετινό πρόγραμμα της ελληνικής και όχι μόνο τηλεόρασης. Στην χώρα μας η παρουσίαση των προγραμμάτων των μεγάλων καναλιών δείχνει πως φέτος οι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί δεν διέθεσαν χρήματα για πολλές νέες ελληνικές σειρές αλλά θα προβάλλουν πολλά reality shows, ξένες επιτυχημένες σειρές αλλά και διάφορους ποδοσφαιρικούς αγώνες.

Για την χρονιά 2009-2010 οι νέες ελληνικές παραγωγές των τηλεοπτικών σταθμών Mega και AΝΤ1 θα είναι μόλις δεκατρείς, ενώ οι υπόλοιποι τηλεοπτικοί σταθμοί δεν έχουν παρουσιάσει καμία νέα ελληνική σειρά. Συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές τα ελληνικά κανάλια φέτος θα παρουσιάσουν τις λιγότερες τηλεοπτικές ελληνικές σειρές από κάθε άλλη χρονιά. Όπως φαίνεται οι ελληνικοί τηλεοπτικοί σταθμοί προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα αφού η οικονομική κρίση δεν τους επιτρέπει να επενδύσουν σε νέες τηλεοπτικές σειρές με αμφίβολη τηλεοπτική επιτυχία. Στην παρουσίαση προγράμματος του AΝΤ1 ο κ. Γιώργος Λεβέντης τόνισε ότι «ο ΑΝΤ1 πήρε τη δύσκολη και γενναία απόφαση να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της αγοράς και να συνεχίσει με συνέπεια την πορεία που έχει χαράξει χωρίς να ρίξει τον πήχη της ποιότητας» . «Η πτώση στην τηλεοπτική αγορά έχει αγγίξει το 25%, ενώ η διαφημιστική δαπάνη έχει μειωθεί κατά 200.000.000 ευρώ» τόνισε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του Mega ο διευθυντής ειδήσεων του καναλιού Χρήστος Παναγιωτόπουλος είπε «Εμείς οι άνθρωποι του Mega θα συνεχίσουμε σταθερά στον ίδιο δρόμο, ελπίζοντας ότι θα τιμήσουμε και φέτος την εμπιστοσύνη του κόσμου. Θα ζήσουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα τηλεοπτική σεζόν, γεμάτη από τηλεοπτικές εξελίξεις και -καλά ελπίζω- νέα για την οικονομία". Την τιμητική τους θα έχουν φέτος πολλά καινούρια reality για κάθε γούστο αφού από την μικρή μας οθόνη θα περάσουν μοντέλα, επίδοξοι τραγουδιστές αλλά και νέοι-νέες οι οποίοι θα μας δείξουν τις μαγικές τους ικανότητες ως νέοι Uri Geller.

Η τηλεόραση αντιμετωπίζει όμως προβλήματα και πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Ο Αυστραλός επικεφαλής της News Corp Ρούπερτ Μέρντοκ δήλωσε ότι το 2009 θα αποδειχθεί «δύσκολο έτος» και «μεγάλη πρόκληση» για τα ΜΜΕ. Παρόλο που ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης μίας εταιρίας αξίας 89 δισ. δολαρίων αποφάσισε να γίνουν περικοπές εξόδων στην Αυστραλία και την Μεγάλη Βρετανία το οποίο αυτόματα σημαίνει περικοπή του προσωπικού, αφού τα έσοδα από τις διαφημίσεις έχουν μειωθεί δραματικά. Το αμερικανικό κανάλι A.B.C. από την πλευρά του, αναγκάστηκε να μειώσει κατά πολύ φέτος τον διαφημιστικό του χρόνο στην διάρκεια της τελετής των Oscar αφού έχασε αρκετούς από τους βασικούς του σπόνσορες όπως η General Motors Corp και η L’Oreal Paris.

Όλα δείχνουν ότι φέτος θα έχουμε μια δύσκολη τηλεοπτική χρονιά. Η κρίση επηρεάζει τους εργαζομένους σε όλους τους τομείς και η ανεργία καλπάζει σε όλες τις χώρες του κόσμου. Εμείς μπορούμε απλά να ελπίζουμε για το καλύτερο!